Ne zamandır aklımda olan, yoğunluktan, sınavlardan fırsat bulamadığım blog açma işini nihayet gerçekleştirebildim. Dün; Muhammed Emin Yıldırım hocanın 'muhteşem ahlak' derslerinin bölümlerinden biri ''mü'minin misali nelere benzer?'' sohbetinden aldığım notlar ile merhaba demek istedim..
Muhakkak ama muhakkak izlemelisiniz!
Mu'minun Suresi'nin ilk 11 ayetinden, efendimiz aleyhisselamın yaptığı mümin tasvirlerinden, herkesin kendisine sorması gereken sorulardan ve çok daha fazlasından oluşan bol çıkarımlı bir sohbet oldu benim için. Aldığım notlardan birkaçını aktarmak istiyorum;
O müminler ki ;
Bakın efendimiz mü'mini nasıl tanımlıyor;
''Mü'minin misali bal arısına benzer! Temiz olan şeyleri yer, temiz olan şeyleri ortaya koyar, temiz yerlere konar ve konduğu yeri ne kırar ne incitir!''
Peygamber efendimizin; mü'mini onca varlıktan arıya, onca arı çeşidinden de bal arısına benzetmesindeki hikmet ve sebepler;
-Bal arıları gibi mü'minde
Şimdi yazacağım kısımları çok çok önemsiyorum. Herkesin mottosuna
eklemesi gerektiğini ve görebileceğimiz herhangi bir yere koca koca harflerle yazmamız gerektiğini düşünüyorum;
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
''Bu ümmetin sırtında taşıyacak asalaklara ihtiyacı yok. Bu ümmetin, sırtından yük alacak insanlara ihtiyacı var. Eğer bal arısıysan gözünü
açar açmaz insanlığa fayda sağlayacaksın. Üretime destek olacaksın. Az demeyeceksin, üretime bir şekilde destek olacaksın! ''
''Eğer sen bal arısı olsaydın, Allah seni diğer bal arılarıyla buluştururdu. Çünkü; Allah iyilerin, sadıkların, salihlerin yolunu iyilerle, sadıklarla,
salihlerle şöyle ya da böyle kesiştirir! ''
'' Mü'minin hayatı itidalli (ölçülü) dür. Daima ölçülü hareket eder, ölçüsüz hiçbir şeyi hayatında barındırmaz!'' (Ne kadar mühim bir uyarı! insanlara karşı beslediğimiz sevgide, merhamette, ince fikirlilikte ve duygusallıkta bile itidal. Herşeyin fazlası zarar..)
'' Beklentiyi itidal seviyesine çekebildiğin ölçüde saadeti elde edersin!''
(Hocaysan öğrencilerinden, anne-baba isen evlatlarından, eş isen eşinden çok şey bekleme. İnsan bu, her kim olursa olsun beşer.
Beşer, şaşar. ''O kadar emek verdim, ben ona şöyle yaptım, o neden böyle yapmıyor'' gibi beklentilere girme hiçbir zaman. Eyvallah de geç.)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Şimdi nefsimizi sorguya çekmeli, bal arısı mıyız yoksa başka cins arılardan mı?
Ne mutlu o bal arılarına ki; gönül rahatlığıyla '' Rabbimiz, indirdiğine inandık,
peygamberinin ardınca gittik, şimdi bizi o şahitlerle beraber yaz!''
diyebilmişlerdir. Allah bizlere efendimizin tabiriyle 'bal arısı' olabilmeyi nasip
etsin.. Bir dua ile bu yazıma son vereyim, buyrun hep beraber:
-Rabbim bizleri sana can-ı gönülden inanan, teslim olan, kuran'ın buyruklarına tam sarılanlardan, katından rahmet verdiğin,
cennetinle mükafatlandırdığın kullarından eyle. Ve bizleri sana ulaşan doğru bir yola ilet.
Amin..
Muhakkak ama muhakkak izlemelisiniz!
Mu'minun Suresi'nin ilk 11 ayetinden, efendimiz aleyhisselamın yaptığı mümin tasvirlerinden, herkesin kendisine sorması gereken sorulardan ve çok daha fazlasından oluşan bol çıkarımlı bir sohbet oldu benim için. Aldığım notlardan birkaçını aktarmak istiyorum;
O müminler ki ;
- Namazlarında huşu içindedirler. (Mu'minun/2)
- Boş söz ve işlerden yüz çevirirler. (Mu'minun/3)
- Zekat vazifesini ifa ederler. (Mu'minun/4)
- Edep yerlerini/iffetlerini korurlar. (Mu'minun/5)
- Emanetlerine ve ahitlerine riayet ederler. (Mu'minun/8)
- Onlar ki namazlarını vaktinde ve gereğince kılmaya gayret ederler.. (Mu'minun/9)
Bakın efendimiz mü'mini nasıl tanımlıyor;
''Mü'minin misali bal arısına benzer! Temiz olan şeyleri yer, temiz olan şeyleri ortaya koyar, temiz yerlere konar ve konduğu yeri ne kırar ne incitir!''
Peygamber efendimizin; mü'mini onca varlıktan arıya, onca arı çeşidinden de bal arısına benzetmesindeki hikmet ve sebepler;
-Bal arıları gibi mü'minde
- Helal ve tayyip olan şeyleri yer!
- Temiz işler ortaya koyar! (bunun için helal yemeye çok dikkat edilmeli!)
- Meşru dairede itaat etmekten çekinmez.
- Nizam aşığıdır. Aleme nizam vermenin kendinden geçtiğini unutmaz!
- Kendi halinde değil, toplu halinde yaşamaya dikkat eder! (Bal arısı yalnız yaşayamaz! Mecburen bir yerde olmalı, etrafında kendi gibi, bal yapma amacı taşıyan diğer arılar olmalı. Mü'minde bu misal aynı hedefe sahip arkadaşlar edinmeli.)
- Girdiği ortamı germez.
- Ait olduğu yere asla ihanet etmez.
- Diğer mü'min kardeşleriyle paylaşmayı sever.
- Fedakarlık yapmaktan hoşlanır.
- AZ YA DA ÇOK, İNSANLIĞA FAYDASI OLAN ŞEYLER ÜRETİR!
Şimdi yazacağım kısımları çok çok önemsiyorum. Herkesin mottosuna
eklemesi gerektiğini ve görebileceğimiz herhangi bir yere koca koca harflerle yazmamız gerektiğini düşünüyorum;
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
''Bu ümmetin sırtında taşıyacak asalaklara ihtiyacı yok. Bu ümmetin, sırtından yük alacak insanlara ihtiyacı var. Eğer bal arısıysan gözünü
açar açmaz insanlığa fayda sağlayacaksın. Üretime destek olacaksın. Az demeyeceksin, üretime bir şekilde destek olacaksın! ''
''Eğer sen bal arısı olsaydın, Allah seni diğer bal arılarıyla buluştururdu. Çünkü; Allah iyilerin, sadıkların, salihlerin yolunu iyilerle, sadıklarla,
salihlerle şöyle ya da böyle kesiştirir! ''
'' Mü'minin hayatı itidalli (ölçülü) dür. Daima ölçülü hareket eder, ölçüsüz hiçbir şeyi hayatında barındırmaz!'' (Ne kadar mühim bir uyarı! insanlara karşı beslediğimiz sevgide, merhamette, ince fikirlilikte ve duygusallıkta bile itidal. Herşeyin fazlası zarar..)
'' Beklentiyi itidal seviyesine çekebildiğin ölçüde saadeti elde edersin!''
(Hocaysan öğrencilerinden, anne-baba isen evlatlarından, eş isen eşinden çok şey bekleme. İnsan bu, her kim olursa olsun beşer.
Beşer, şaşar. ''O kadar emek verdim, ben ona şöyle yaptım, o neden böyle yapmıyor'' gibi beklentilere girme hiçbir zaman. Eyvallah de geç.)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Şimdi nefsimizi sorguya çekmeli, bal arısı mıyız yoksa başka cins arılardan mı?
Ne mutlu o bal arılarına ki; gönül rahatlığıyla '' Rabbimiz, indirdiğine inandık,
peygamberinin ardınca gittik, şimdi bizi o şahitlerle beraber yaz!''
diyebilmişlerdir. Allah bizlere efendimizin tabiriyle 'bal arısı' olabilmeyi nasip
etsin.. Bir dua ile bu yazıma son vereyim, buyrun hep beraber:
-Rabbim bizleri sana can-ı gönülden inanan, teslim olan, kuran'ın buyruklarına tam sarılanlardan, katından rahmet verdiğin,
cennetinle mükafatlandırdığın kullarından eyle. Ve bizleri sana ulaşan doğru bir yola ilet.
Amin..

Yorumlar