Ana içeriğe atla

Bir Güzel Misal Ile Merhaba!🕊






 
 Ne zamandır aklımda olan, yoğunluktan, sınavlardan fırsat bulamadığım blog açma işini nihayet gerçekleştirebildim. Dün; Muhammed Emin Yıldırım hocanın 'muhteşem ahlak' derslerinin bölümlerinden biri  ''mü'minin misali nelere benzer?'' sohbetinden aldığım notlar ile merhaba demek istedim.. 

Muhakkak ama muhakkak izlemelisiniz!  

Mu'minun Suresi'nin ilk 11 ayetinden, efendimiz aleyhisselamın yaptığı mümin tasvirlerinden, herkesin kendisine sorması gereken sorulardan ve çok daha fazlasından oluşan bol çıkarımlı bir sohbet oldu benim için. Aldığım notlardan birkaçını aktarmak istiyorum; 

O müminler ki ;


  •  Namazlarında huşu içindedirler.     (Mu'minun/2)
  •  Boş söz ve işlerden yüz çevirirler.    (Mu'minun/3)
  •  Zekat vazifesini ifa ederler.     (Mu'minun/4)
  •  Edep yerlerini/iffetlerini korurlar. (Mu'minun/5)
  •  Emanetlerine ve ahitlerine riayet ederler.  (Mu'minun/8)
  •  Onlar ki namazlarını vaktinde ve gereğince kılmaya gayret ederler..  (Mu'minun/9)


Bakın efendimiz mü'mini nasıl tanımlıyor; 

''Mü'minin misali bal arısına benzer! Temiz olan şeyleri yer, temiz olan şeyleri ortaya koyar, temiz yerlere konar ve konduğu yeri ne kırar ne incitir!''

Peygamber efendimizin; mü'mini onca varlıktan arıya, onca arı çeşidinden de bal arısına benzetmesindeki hikmet ve sebepler; 

-Bal arıları gibi mü'minde


  • Helal ve tayyip olan şeyleri yer!
  • Temiz işler ortaya koyar! (bunun için helal yemeye çok dikkat edilmeli!)
  • Meşru dairede itaat etmekten çekinmez.
  • Nizam aşığıdır. Aleme nizam vermenin kendinden geçtiğini unutmaz!
  • Kendi halinde değil, toplu halinde yaşamaya dikkat eder! (Bal arısı yalnız yaşayamaz! Mecburen bir yerde olmalı, etrafında kendi gibi, bal yapma amacı taşıyan diğer arılar olmalı. Mü'minde bu misal aynı hedefe sahip arkadaşlar edinmeli.)
  • Girdiği ortamı germez.
  • Ait olduğu yere asla ihanet etmez. 
  • Diğer mü'min kardeşleriyle paylaşmayı sever.
  • Fedakarlık yapmaktan hoşlanır.
  • AZ YA DA ÇOK, İNSANLIĞA FAYDASI OLAN ŞEYLER ÜRETİR!


 Şimdi yazacağım kısımları çok çok önemsiyorum. Herkesin mottosuna 
eklemesi gerektiğini ve görebileceğimiz herhangi bir yere koca koca harflerle yazmamız gerektiğini düşünüyorum; 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

''Bu ümmetin sırtında taşıyacak asalaklara ihtiyacı yok. Bu ümmetin,  sırtından yük alacak insanlara ihtiyacı var. Eğer bal arısıysan gözünü 
açar açmaz insanlığa fayda sağlayacaksın. Üretime destek olacaksın. Az demeyeceksin, üretime bir şekilde destek olacaksın! ''

''Eğer sen bal arısı olsaydın, Allah seni diğer bal arılarıyla buluştururdu. Çünkü; Allah iyilerin, sadıkların, salihlerin yolunu iyilerle, sadıklarla, 
salihlerle şöyle ya da böyle kesiştirir! '' 

'' Mü'minin hayatı itidalli (ölçülü) dür. Daima ölçülü hareket eder, ölçüsüz hiçbir şeyi hayatında barındırmaz!''  (Ne kadar mühim bir uyarı! insanlara karşı beslediğimiz sevgide, merhamette, ince fikirlilikte ve duygusallıkta bile itidal. Herşeyin fazlası zarar..)

'' Beklentiyi itidal seviyesine çekebildiğin ölçüde saadeti elde edersin!'' 
(Hocaysan öğrencilerinden, anne-baba isen evlatlarından, eş isen eşinden çok şey bekleme. İnsan bu, her kim olursa olsun beşer. 
Beşer, şaşar. ''O kadar emek verdim, ben ona şöyle yaptım, o neden böyle yapmıyor'' gibi beklentilere girme hiçbir zaman. Eyvallah de geç.)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
  
Şimdi nefsimizi sorguya çekmeli, bal arısı mıyız yoksa başka cins arılardan mı?
Ne mutlu o bal arılarına ki; gönül rahatlığıyla '' Rabbimiz, indirdiğine inandık, 
peygamberinin ardınca gittik, şimdi bizi o şahitlerle beraber yaz!'' 
diyebilmişlerdir. Allah bizlere efendimizin tabiriyle 'bal arısı' olabilmeyi nasip 
etsin..  Bir dua ile bu yazıma son vereyim, buyrun hep beraber:

-Rabbim bizleri sana can-ı gönülden inanan, teslim olan, kuran'ın buyruklarına tam sarılanlardan, katından rahmet verdiğin, 
cennetinle mükafatlandırdığın  kullarından eyle. Ve bizleri sana ulaşan doğru bir yola ilet. 



Amin..























Yorumlar

Adsız dedi ki…
Amin �� Emeğine sağlık.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yumuşak ol, acımasız olma!🕊

İyilikle kötülük eşit olmaz. Sen, en güzel olan bir tarzda (kötülüğü) uzaklaştır; o zaman, (görürsün ki) seninle onun arasında düşmanlık bulunan kimse, sanki sıcak bir dost(un) oluvermiştir. Buna da, sabredenlerden başkası kavuşturulamaz. Ve buna, büyük bir pay sahibi olanlardan başkası da kavuşturulamaz. (Fussilet Suresi, 34-35) Merhabalar. :) Kocamaaan, ağız dolusu bir gülümseme ile selamlıyorum hepinizii. Aşırı mutlu olduğumdan falan değil, her şeye rağmen gülümsemenin aslında ne kadar şifalı bir eylem olduğunu bir kez daha anladığım/hatırladığım ve sizlere de hatırlatmak istediğim için.. Çok çok kıymetli Şevki Yılmaz hocayı dinliyordum az evvel, özellikle biz gençler tarafından tanınıp anlaşılması lazım geç olmadan. Söyledikleri, anlattıkları gerçekten çok değerli şeyler. Konuşmasında dikkatimi çeken epey bir başlık oldu ama aktaracağım bu kısmı ayrıca önemsiyorum. Gülümsemenin öneminden bahsederken şu sözleri söyledi Şevki Yılmaz; ' ' Gülümseyen insan merhamet...

Hand are warmed by a cup of tea☕

  | Hand are warmed by a cup of tea    Eller bir bardak çay ile ısınıyor.  Merhabalar. Selamların güzeli size olsun. Yavaş yavaş kendimce İngilizce öğrenmeye çalışınca böyle tatlı cümleler kurmak hoşuma gidiyor. Yeni yazıyada böylesi bir başlık atmak istedim! :)  Bol bol ç ay, sahleb veya sıcak çikolata içiliyorsa ve içerken de eller bardağı bir miktar kucaklıyorsa kış tam anlamıyla gelmiş demektir. Geldi ve hızlıcada geçiyor.. Ocağın üçte birini tamamladık bile. Çok üşüyen ve bahar mevsiminin hastası biri olsamda karın yağması istemsiz mutlu ediyor beni. Sabah uyanıp perdeleri çekince etrafı bembeyaz görmenin nedensiz bir mutluluğu olmuyor mu sahiden? :) Ocağa çayı koyup, fırına üzümlü kek verip, oturma odasının perdelerini sonuna kadar açıp aileyle oturmanın verdiği keyif en güzel dünya nimetidir.net! Bir kış günü nasıl sıcacık yapılır bu yazıda biraz buna değinmek istiyorum. Herkesin kendine göre listesi vardır, ben bana keyif veren şeylerden bahs...

Meryem Koçaklamaları🌿

Bazı kelimelerin kalpten söylendiği hissedilir! Hayırlı geceler. Normalde beğendiğim herhangi bir şeyi istifade edebilmeleri için sevdiklerimle, ailemle, arkadaşlarımla hemen paylaşır, tavsiye eder veya anlatırım. Ama özellikle ilk gençlik yıllarımda falan değer verdiğim, benim için çok özel olan birkaç şeyi kimseye söylemek istemezdim. En sevdiğim birkaç melodi,  birkaç şarkı,  birkaç şiir,  birkaç kitap ve  birkaç film gibi.  Çok fazla etkilendiğimden ve çok fazla anlam yüklediğimden olsa gerek.  Öyle ki, o şarkıyı, şiiri, melodiyi her dinlediğimde; o birkaç filmi her izlediğimde ve o kitabı tekrar okuduğumda yıllar öncesine giderim hala. Aynı hisler, taptaze ve hiç aradan yıllar geçmemiş gibi..  Büyüyorum/ yaş alıyorum/ yaşlanıyorum..  Galiba büyüdükçe yeni duyduğum şeylere, şiire, şarkıya, filmlere o kadar hassas davranmıyorum. Birseylere fazlasıyla anlam yüklemiyorum. Artık güzel şeylerin hissettirdikleri daha kısa sürüyo...