| Hand are warmed by a cup of tea
Eller bir bardak çay ile ısınıyor.
Merhabalar. Selamların güzeli size olsun.
Yavaş yavaş kendimce İngilizce öğrenmeye çalışınca böyle tatlı cümleler kurmak hoşuma gidiyor. Yeni yazıyada böylesi bir başlık atmak istedim! :) Bol bol çay, sahleb veya sıcak çikolata içiliyorsa ve içerken de eller bardağı bir miktar kucaklıyorsa kış tam anlamıyla gelmiş demektir. Geldi ve hızlıcada geçiyor.. Ocağın üçte birini tamamladık bile.
Çok üşüyen ve bahar mevsiminin hastası biri olsamda karın yağması istemsiz mutlu ediyor beni. Sabah uyanıp perdeleri çekince etrafı bembeyaz görmenin nedensiz bir mutluluğu olmuyor mu sahiden? :) Ocağa çayı koyup, fırına üzümlü kek verip, oturma odasının perdelerini sonuna kadar açıp aileyle oturmanın verdiği keyif en güzel dünya nimetidir.net! Bir kış günü nasıl sıcacık yapılır bu yazıda biraz buna değinmek istiyorum. Herkesin kendine göre listesi vardır, ben bana keyif veren şeylerden bahsedeceğim. Gün içerisinde mecburen yapmak zorunda olduğumuz, yaparken çokta keyif almadığımız birçok şey oluyor. Bu bazıları için iş, bazıları için okula gitmek veya farklı sorumluluklar gibi. Ama aralara keyif aldığımız seylerden birer ikişer sıkıştıralım. Bu; stresten uzaklaşmak, kendimize vakit ayırmak ve heybeye azık niteliğinde güzel vakitler biriktirmek için çok gerekli! :)
Dost muhabbetinin lezzeti de tadına doyulamayanlardan. Hele birde o muhabbetin tohumunu kalbe Allah attıysa. Güzel yürekli dostlarla buluşmak, kış akşamlarını mükemmelleştirir. Yeri gelmişken belirtmek isterim ki; insan yakınındaki 5 kişinin ortalaması olur derler bu söze çok inanın! Enerjinizi sömüren, sürekli şikayet eden kişileri telefonunuzun rehberinde dahi bulundurmayın arkadaşlar. Fırında beşamel soslu tavuğunu yemek için, kahvesini içmek için kapılarını tıklatın dostlarınızın. Film izlemek için, özledim diyerek çağırın dostlarınızı. Kulp aramak yerine, sevmek ve sevilmek için bahaneler arayalım. :)
En güzel zamanlar , kahvenizi düşüncelerinize değer veren insanlarla paylaştığınız zamanlardır. Güzel bir filmi, belgeseli izlerken de içilen kahvenin tadı başka. Belgesel demişken şu sıralar Netflix'e sarmış durumdayım ama gerçekten çok kaliteli dizi, film ve belgeseller var. Özellikle uzay temalı olan belgeseller my favourite! Dünya ve uzay hayranlığımı bilen bilir. Dünyalığa değil dünyanın bizzat kendisine bizim hayranlığımız. Macellan bulutlarına, yıldızlara, iç çeken tıslama sesiyle jupitere.. Velhasılı kelam uzaylılar var mı yokmu merakta ediyorsanız; ''Uzaylılarla Temas: Dış Uzay'' belgeselini izlemenizi, dizi olarak biran önce ''Anne with an A'' ye başlamanızı tavsiye ederim. Yeni şarkılar keşfedip, yeni yerlere gidip güzel seyler keşfettiğimizde; en sevdiklerimizle, kış günlerini ancak böyle sıcacık yaşarız.
Kış günleri temalı bir yazıya üzümlü keki eklemesem olmaz. Hem yapmaktan hem de yemekten ayrı keyif alabileceğiniz bir aktivite aynı zamanda. Ailenize, arkadaşlarınıza kendi ellerinizle yapıp götürün. Mis kokusu sarsın evinizin her yanını. Tarifi uzun uzun yazmayacağım buraya, eğer instagram kullanıcıysanız annemin hesabı ''@nurhayatin.mutfagii'' nda kekin ayrıntılı tarifini bulabilirsiniz deyip bitiriyorum. Allah hevesinize/ hevesimize zeval vermesin. Ve katında hiçbir değeri olmayan şeyleri/ kişileri gönlümüzde yüceltmekten bizleri muhafaza eylesin.. Selametle!




Yorumlar