Onlar, “Ey Rabbimiz! Eşlerimizi ve çocuklarımızı bize göz aydınlığı kıl ve bizi Allah’a karşı gelmekten sakınanlara önder eyle” diyenlerdir. (Furkan/74) 💫 İnsan neyin mücadelesini vermeli? Gönüllerde yer tutmak, sosyal çevrede isim yapmak kadar neden mühim değildir? Farabi'nin dediği gibi; Zamanın ters, sohbetin faydasız, herkesin bezgin ve her başın bir ağrı taşıdığını görünce en güzeli eve kapanıp haysiyeti korumak mıdır? İlk insandan bu yana, hep birseylerin mücadelesini vermişiz. Daima bir mücadelenin içerisindeyiz.. Bu, yer yer başkalarına alt yazı geçen bir öne çıkma mücadelesi, yer yer yaşama tutunma, yer yerse maddi mücadele vb. gibi seyler olabiliyor.. Ama en onurlusu; insanın k endi olma, kendini güzele dönüştürme mücadelesi diye düşünüyorum.. Nereden çıktı bu mevzuu diyeceksiniz. Malum yerel seçimlere az kaldı, şu sıralar haberlerde hep seçimle ilgili meseleler, isimler yer alıyor. Bir konuşma proğramında '' belediye başkanlığından ziyade gönül b...
İyilikle kötülük eşit olmaz. Sen, en güzel olan bir tarzda (kötülüğü) uzaklaştır; o zaman, (görürsün ki) seninle onun arasında düşmanlık bulunan kimse, sanki sıcak bir dost(un) oluvermiştir. Buna da, sabredenlerden başkası kavuşturulamaz. Ve buna, büyük bir pay sahibi olanlardan başkası da kavuşturulamaz. (Fussilet Suresi, 34-35) Merhabalar. :) Kocamaaan, ağız dolusu bir gülümseme ile selamlıyorum hepinizii. Aşırı mutlu olduğumdan falan değil, her şeye rağmen gülümsemenin aslında ne kadar şifalı bir eylem olduğunu bir kez daha anladığım/hatırladığım ve sizlere de hatırlatmak istediğim için.. Çok çok kıymetli Şevki Yılmaz hocayı dinliyordum az evvel, özellikle biz gençler tarafından tanınıp anlaşılması lazım geç olmadan. Söyledikleri, anlattıkları gerçekten çok değerli şeyler. Konuşmasında dikkatimi çeken epey bir başlık oldu ama aktaracağım bu kısmı ayrıca önemsiyorum. Gülümsemenin öneminden bahsederken şu sözleri söyledi Şevki Yılmaz; ' ' Gülümseyen insan merhamet...