Onlar, “Ey Rabbimiz! Eşlerimizi ve çocuklarımızı bize göz aydınlığı kıl ve bizi Allah’a karşı gelmekten sakınanlara önder eyle” diyenlerdir. (Furkan/74) 💫
İnsan neyin mücadelesini vermeli?
Gönüllerde yer tutmak, sosyal çevrede isim yapmak kadar neden mühim değildir? Farabi'nin dediği gibi; Zamanın ters, sohbetin faydasız, herkesin bezgin ve her başın bir ağrı taşıdığını görünce en güzeli eve kapanıp haysiyeti korumak mıdır?
İlk insandan bu yana, hep birseylerin mücadelesini vermişiz. Daima bir mücadelenin içerisindeyiz.. Bu, yer yer başkalarına alt yazı geçen bir öne çıkma mücadelesi, yer yer yaşama tutunma, yer yerse maddi mücadele vb. gibi seyler olabiliyor.. Ama en onurlusu; insanın kendi olma, kendini güzele dönüştürme mücadelesi diye düşünüyorum.. Nereden çıktı bu mevzuu diyeceksiniz. Malum yerel seçimlere az kaldı, şu sıralar haberlerde hep seçimle ilgili meseleler, isimler yer alıyor. Bir konuşma proğramında ''belediye başkanlığından ziyade gönül başkanlığı'' gibi bir ifade kullandılar, bu tabir çok hoşuma gitti. Belkide kişiyi niteleyecek en güzel sıfatlardan biridir bu. Birilerinin gönül başkanı, gönül insanı, gönül dostu olabilmek ne kıymetlidir..🙏
Yukarıda yazdığım Furkan Suresinin 74. ayeti de benim çok sevdiğim ayetlerden biridir. Ayette ki ''göz aydınlığı'' ifadesi çok dikkat çekici değil mi? Bi soralım kendimize kimin göz aydınlığıyız? Ailemizin, arkadaşlarımızın, sevdiklerimizin; adımızı duyduklarında yüzlerinde oluşan tebessüm olabilmek, onlarının gözlerinin aydınlığı olabilmek insanın hayatı boyunca sahip olabileceği tüm maddi birikimlerden daha kıymetlidir. Göz aydınlığı olacak eş, çocuk, arkadaş istiyorsak önce biz kendimize bakalım başkalarının göz aydınlığı olabiliyor muyuz? Bazı kelimelerin anlamsal kişiliği vardır der İhsan Fazlıoğlu. Böyle bakarsak; gönül insanı ve göz aydınlığı ifadeleri anlamsal olarak pek parıltılı bir kişiliğe sahip olsa gerek🌿 Allah'ın dost diye nasip ettiği cennet anahtarlarıma, gözümün ferlerine ve gönlümdeki yerlerine bakıp onlar için çok rahat bu ifadeleri kullanabiliyorsam; ben de onlar için aynı mıyım diye sorguladığımdandır bu mesele hakkında düşünmem/ düşünmek istemem. Sizleride düşündürmeye vesile olduysam, yazı amacına ulaşmış demektir. Amacım; '' Zamanın ters, sohbetin faydasız, herkesin bezgin ve her başın bir ağrı taşıdığı şu dönemde'' evlerimize ve içlerimize kapanmamak. Mücadelemizin; güç, mevkii, makam değil, kendimizi hep güzele daima iyiye dönüştürmenin mücadelesi olması. Bize bereket o gayretle gelecek, işlerimiz o gayret sayesinde yoluna girecek inşallah..
Selametle. ''Temiz geldin, temiz kal. Temiz kalabilmenin mücadelesini ver!'' ♥
Selametle. ''Temiz geldin, temiz kal. Temiz kalabilmenin mücadelesini ver!'' ♥

Yorumlar