''Gönlünün muradını keşfedersen halledersin!''
Uzun bir aradan sonra herkese merhaba :)
Bayadır yazamıyorum çünkü özel bir sağlık lisesinde öğretmen olarak işe başladım. İş hayatına atılmış olmakla beraber, benim için yoğun ve yorucu bir süreçte başlamış oldu. Müzmin talebeliğim, öğretmenlik vasfı kazanmamla beraber bir miktar geride kalmış olabilir. Ama elbetteki hayat boyu öğrencilik hiç bitmiyor. Hele ki yapmak istediklerinizin sadece çok azını gerçekleştirebildiyseniz.
''Yapmak istedikleriniz'' demişken malum 2018 yılını geride bırakıyoruz. Aralık ayının bitmesine son 6 gün. Yılın son günleri geldiğinde, ardımda çok çabuk geçen seneler bıraktığım için hüzünleniyorum. Ama aynı zamanda inşallah ömür yeterde yaşıyor olursak koskoca, yepyeni ve hedefleri/hayalleri gerçekleştirmek için fırsat niteliğinde bir yılı düşlemek heyecan verici oluyor. :) Allah'ın fırsat olarak sunduğu her yeni gün, ay, ve yıl çok kıymetli olmalı bizler için. Dilerim 2019 da hepimiz için çoook güzel geçer.. Yıl nasıl güzel geçer peki? Ne olursa ''hah işte bu yıl benim yılım'' deriz? Ben kendimce şöyle yanıtlayabilirim;
Öncelikle benim için sağlıklı ve huzurlu geçirdiğim, bu şekilde merhaba dediğim her yeni gün çok kıymetlidir. Sıkıntıda da ferahlıkta da şükretmenin kişiye muhteşem geri dönüşleri olduğuna inanıyorum. Bu bakış açısını oturttuğumuzda günleri/yılları ''kötü'' olarak değerlendiremiyoruz zaten. Birde boş kalmama meselesi var. Dinlenmeyi hiçbir sey yapmama olarak algılıyoruz. Bizi ve kullanma klavuzumuzu en iyi bilen Allah; İnşirah suresinde, ''yorulduğunda da boş kalma hemen başka bir işe sarıl'' buyuruyor. Ama biz yorulunca hiçbir şey yapmamayı dinlenmek zannediyoruz? Demek ki bir işle uğraşırken yorulduysak hemen başka bir işle meşgul olmamız gerekiyor. Bununla beraber maalesef her zaman planlı olamıyoruz, heleki hiçbir zaman dakik olmayı başaramayan her yere geç kalan ben; planlı proğramlı hareket etmeyi devamlı yapamıyorum. Ama o yıl için kendime haftalık/aylık ve yıllık büyük (kapsamlı, emek gerektiren) ve daha küçük çaplı hedefler belirliyorum. Ve o hedef için günlük yapabileceğim sey ve ayırabileceğim vakit ne kadarsa 10/15/20 dakika, o vakti planladığım şeye ayırıyorum. Bu gerçekten çok yoğun olanlarda bile işe yarıyor çünkü herkesin gün içinde 10 dakikalık bir boşluğu muhakkak oluyor. :)
Hep birseyleri tamamlamak, öğrenmek, bitirmek üzerine hedefler koyuyordum kendime, bu yıl bunlara ek birde ''edinmek istediğim özellik'' hedefim var. (Barış Özcanın yayınladığı bir video sayesinde) Yani 2019'da ve bundan sonra ''daha sakin'' ''daha huzurlu'' ''daha anlayışlı'' ''daha akıllı'' ''daha sağlıklı'' bir insan olmak istiyorsunuz diyelim. Bunun için her gün ''20 dk yürüyeceğim'' her gün ''30 dk. kitap okuyacağım ve öğrendiklerimi not edeceğim'' her gün ''meditasyon yapacağım, şükredeceğim'' gibi somut yapılabilir hedefler belirleyerek edinmek istediğimiz özelliklere daha da yaklaşırız inşallah.
Son olarak her gün yatağa yatarken o günün muhasebesini yapmak bizlere yarar sağlayacaktır diye düşünüyorum. O gün kaç kişiye bir iyiliğimiz dokundu? Kaç kişiye yardımcı olduk, işini kolayladık, yeni bir sey öğrettik veya kimlerden yeni birseyler öğrendik? Gülümsemeyi kimlerden esirgedik? Kimlere surat astık? Haftalık veya aylık olarak 5 lira dahi olsa infak edebildik mi? -Aslında verdiğindir senin olan, evrende verdiğin hersey sana geri döner birine söylediğin kötü bir cümle yarın başkası aracılığıyla sana geri dönecektir. Yahut bugün ihtiyacı olana verdiğin 5 lira yarın sana farklı biri aracılığıyla ve misliyle geri dönecektir.- Sizlerde kendinize ''zinciri kırma'' proğramı yaparak 2019 da her gün hedeflerinize bir adım daha yaklaşın. Manevi olarak hedefler belirleme noktasında instagram kullanıcısıysanız ''bitutamani'' adlı hesabı takibe almanızı öneririm. Zamanı, günü, yılı güzel değerlendirmek için hepimize azim ve kararlılık diliyorum. Ve inanıyorum ki güzel şeyler yapmaya gayret ettiğimizde, Allah'ın taktiri bizleri yönlendirmek olacaktır. :)
Selametle..
Şurayada bi tık tık; Barış Özcan; 2019'da Zinciri Kırma!

Yorumlar