Haftanın ilk gününden herkese merhaba🙋 Hayırlı, güzel değerlendirebildiğimiz bir hafta olsun insallah. Haftaya başlarken kendime bir takım uyarı notları, yapmam gerekenlerin listesi ve birkaç motto hazırladım. Sonra aklıma Barış Özcan'ın birkaç sene evvel başlattığı "zinciri kırma" etkinliği geldi. (Barış Özcan'ı youtube adresinden takip etmenizi öneririm) Biraz bahsetmek istiyorum bu yöntemden..
Plan takipleriniz için harika bir yöntem. Bir yıllık veya birkaç aylık hedefler belirleyip o hedefler için günlük neler yapmanız gerektiğini planlıyorsunuz. Mesela 2018 yılı içerisinde meal hatmi yapmak yahut birkaç ciltten oluşan bir seriyi anlayarak okumak istiyorsunuz diyelim. Bunun için günlük yapılabilir hedefiniz nedir? Günlük 15 sayfa okuyabildiğinizi ve 45 günde hedefinizi gerçekleştireceğinizi varsayalım. Kendinize 45 günlük bir takvim hazırlıyorsunuz. Bu takvimi hazırlarken renkli kalemler kullanmak, sizi motive edecek sözler eklemek işi daha eğlenceli hale getiriyor😊 Daha sonra siz günlük hedeflerinizi gerçekleştirdikçe her gün için ❌ işareti koyarak zamanla ❌❌❌❌❌ şeklinde bir zincir halkası oluşturuyorsunuz ve amacınız her gün o hedefi gerçekleştirerek zincirin hiçbir halkasını kırmamak🙏 Hepinizi bu yöntem ile yepyeni ve faydalı hedeflerinizi gerçekleştirmeye davet ediyorum📣
Unutmayalım; işe yaramaz vakit harcamak şeytan için bir yakıttır. Şeytan bizim boşa vakit harcamamızı sever. Çünkü tek değerli şey olan zaman, Allah'ın insanoğluna verdiği zenginliğin bir parçasıdır. Zamanımızı güzel değerlendirmek için de biraz gayret göstermeye ihtiyacımız var. Hedefler belirlemeye, ailemizle, akrabalarımızla, güzel dostlarımızla daha fazla zaman geçirmeye, yeni şeyler öğrenip, yeni uğraşlar edinmeye, bol bol okumaya ihtiyacımız var. Zamanımı daha yararlı seylerle değerlendirmek için bende bazı kararlar aldım, sizlerden de dua istiyorum🌿
Geleyim bu hafta kendim için hazırladığım mottolara;
📍Yeni birseyler üret. Daha önce yapmadığın bir tarifi deneyip sevdiğin arkadaşlarını davet et ve onlara tattır🍰
📍Şükür defteri tut. Aklına ne gelirse yaz. Yazmakta şükretmekte şifalıdır✍
📍 Düzenli olarak saf doğada vakit geçir.🐝
📍 Dostların arasında en umutlu, en olumlu kişi sen ol. ✨
📍 Çok oku. İkra emri umumidir. 📑
📍 İyiliği yay, kötülüğü dillendirme. 👼
📍Şikayet, kendi hayatına atacağın en büyük çelmedir. Şikayette nefesinin, kalbinin, bedeninin dahi ritmi bozulur. Söylenme, şikayet etme. 👍
📍 Dedikodudan kaçın. 🚫
📍 Yaşadığın duruma iyi yönden bakmaya çalış🎀
📍 Cayma, pes etme, iyi yönden bakmaya çalış💫
📍 İyilik ve kötülük bir olmaz. Sen kötülüğü en güzel olan davranışla sav. O zaman bir de göreceksin ki seninle arasında düşmanlık olan kimse kesinlikle sıcak bir dost oluvermiş. / Fussilet-34 🙏
Selam ve dua ile🌿



Yorumlar