Ana içeriğe atla

Yeni Haftaya Başlarken | Zinciri Kırma🔗




Haftanın ilk gününden herkese merhaba🙋 Hayırlı, güzel değerlendirebildiğimiz bir hafta olsun insallah. Haftaya başlarken kendime bir takım uyarı notları, yapmam gerekenlerin listesi ve birkaç motto hazırladım. Sonra aklıma Barış Özcan'ın birkaç sene evvel başlattığı "zinciri kırma" etkinliği geldi. (Barış Özcan'ı youtube adresinden takip etmenizi öneririm) Biraz bahsetmek istiyorum bu yöntemden..
Plan takipleriniz için harika bir yöntem. Bir yıllık veya birkaç aylık hedefler belirleyip o hedefler için günlük neler yapmanız gerektiğini planlıyorsunuz. Mesela 2018 yılı içerisinde meal hatmi yapmak yahut birkaç ciltten oluşan bir seriyi anlayarak okumak istiyorsunuz diyelim. Bunun için günlük yapılabilir hedefiniz nedir? Günlük 15 sayfa okuyabildiğinizi ve 45 günde hedefinizi gerçekleştireceğinizi varsayalım. Kendinize 45 günlük bir takvim hazırlıyorsunuz. Bu takvimi hazırlarken renkli kalemler kullanmak, sizi motive edecek sözler eklemek işi daha eğlenceli hale getiriyor😊 Daha sonra siz günlük hedeflerinizi gerçekleştirdikçe her gün için ❌ işareti koyarak zamanla ❌❌❌❌❌ şeklinde bir zincir halkası oluşturuyorsunuz ve amacınız her gün o hedefi gerçekleştirerek zincirin hiçbir halkasını kırmamak🙏 Hepinizi bu yöntem ile yepyeni ve faydalı hedeflerinizi gerçekleştirmeye davet ediyorum📣 

Unutmayalım; işe yaramaz vakit harcamak şeytan için bir yakıttır. Şeytan bizim boşa vakit harcamamızı sever. Çünkü tek değerli şey olan zaman, Allah'ın insanoğluna verdiği zenginliğin bir parçasıdır. Zamanımızı güzel değerlendirmek için de biraz gayret göstermeye ihtiyacımız var. Hedefler belirlemeye, ailemizle, akrabalarımızla, güzel dostlarımızla daha fazla zaman geçirmeye, yeni şeyler öğrenip, yeni uğraşlar edinmeye, bol bol okumaya ihtiyacımız var. Zamanımı daha yararlı seylerle değerlendirmek için bende bazı kararlar aldım, sizlerden de dua istiyorum🌿 

Geleyim bu hafta kendim için hazırladığım mottolara;

📍Yeni birseyler üret. Daha önce yapmadığın bir tarifi deneyip sevdiğin arkadaşlarını davet et ve onlara tattır🍰
📍Şükür defteri tut. Aklına ne gelirse yaz. Yazmakta şükretmekte şifalıdır✍
📍 Düzenli olarak saf doğada vakit geçir.🐝
📍 Dostların arasında en umutlu, en olumlu kişi sen ol. ✨
📍 Çok oku. İkra emri umumidir. 📑
📍 İyiliği yay, kötülüğü dillendirme. 👼
📍Şikayet, kendi hayatına atacağın en büyük çelmedir. Şikayette nefesinin, kalbinin, bedeninin dahi ritmi bozulur. Söylenme, şikayet etme. 👍
📍 Dedikodudan kaçın. 🚫
📍 Yaşadığın duruma iyi yönden bakmaya çalış🎀
📍 Cayma, pes etme, iyi yönden bakmaya çalış💫
📍 İyilik ve kötülük bir olmaz. Sen kötülüğü en güzel olan davranışla sav. O zaman bir de göreceksin ki seninle arasında düşmanlık olan kimse kesinlikle sıcak bir dost oluvermiş. / Fussilet-34 🙏

Selam ve dua ile🌿

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yumuşak ol, acımasız olma!🕊

İyilikle kötülük eşit olmaz. Sen, en güzel olan bir tarzda (kötülüğü) uzaklaştır; o zaman, (görürsün ki) seninle onun arasında düşmanlık bulunan kimse, sanki sıcak bir dost(un) oluvermiştir. Buna da, sabredenlerden başkası kavuşturulamaz. Ve buna, büyük bir pay sahibi olanlardan başkası da kavuşturulamaz. (Fussilet Suresi, 34-35) Merhabalar. :) Kocamaaan, ağız dolusu bir gülümseme ile selamlıyorum hepinizii. Aşırı mutlu olduğumdan falan değil, her şeye rağmen gülümsemenin aslında ne kadar şifalı bir eylem olduğunu bir kez daha anladığım/hatırladığım ve sizlere de hatırlatmak istediğim için.. Çok çok kıymetli Şevki Yılmaz hocayı dinliyordum az evvel, özellikle biz gençler tarafından tanınıp anlaşılması lazım geç olmadan. Söyledikleri, anlattıkları gerçekten çok değerli şeyler. Konuşmasında dikkatimi çeken epey bir başlık oldu ama aktaracağım bu kısmı ayrıca önemsiyorum. Gülümsemenin öneminden bahsederken şu sözleri söyledi Şevki Yılmaz; ' ' Gülümseyen insan merhamet...

Hand are warmed by a cup of tea☕

  | Hand are warmed by a cup of tea    Eller bir bardak çay ile ısınıyor.  Merhabalar. Selamların güzeli size olsun. Yavaş yavaş kendimce İngilizce öğrenmeye çalışınca böyle tatlı cümleler kurmak hoşuma gidiyor. Yeni yazıyada böylesi bir başlık atmak istedim! :)  Bol bol ç ay, sahleb veya sıcak çikolata içiliyorsa ve içerken de eller bardağı bir miktar kucaklıyorsa kış tam anlamıyla gelmiş demektir. Geldi ve hızlıcada geçiyor.. Ocağın üçte birini tamamladık bile. Çok üşüyen ve bahar mevsiminin hastası biri olsamda karın yağması istemsiz mutlu ediyor beni. Sabah uyanıp perdeleri çekince etrafı bembeyaz görmenin nedensiz bir mutluluğu olmuyor mu sahiden? :) Ocağa çayı koyup, fırına üzümlü kek verip, oturma odasının perdelerini sonuna kadar açıp aileyle oturmanın verdiği keyif en güzel dünya nimetidir.net! Bir kış günü nasıl sıcacık yapılır bu yazıda biraz buna değinmek istiyorum. Herkesin kendine göre listesi vardır, ben bana keyif veren şeylerden bahs...

Meryem Koçaklamaları🌿

Bazı kelimelerin kalpten söylendiği hissedilir! Hayırlı geceler. Normalde beğendiğim herhangi bir şeyi istifade edebilmeleri için sevdiklerimle, ailemle, arkadaşlarımla hemen paylaşır, tavsiye eder veya anlatırım. Ama özellikle ilk gençlik yıllarımda falan değer verdiğim, benim için çok özel olan birkaç şeyi kimseye söylemek istemezdim. En sevdiğim birkaç melodi,  birkaç şarkı,  birkaç şiir,  birkaç kitap ve  birkaç film gibi.  Çok fazla etkilendiğimden ve çok fazla anlam yüklediğimden olsa gerek.  Öyle ki, o şarkıyı, şiiri, melodiyi her dinlediğimde; o birkaç filmi her izlediğimde ve o kitabı tekrar okuduğumda yıllar öncesine giderim hala. Aynı hisler, taptaze ve hiç aradan yıllar geçmemiş gibi..  Büyüyorum/ yaş alıyorum/ yaşlanıyorum..  Galiba büyüdükçe yeni duyduğum şeylere, şiire, şarkıya, filmlere o kadar hassas davranmıyorum. Birseylere fazlasıyla anlam yüklemiyorum. Artık güzel şeylerin hissettirdikleri daha kısa sürüyo...